İmamoğlu’nun iftar davetini izlerken düşündüklerim

"Yaptığım yanlıştı, o gün bugündür yaptığıma pişmanım. Ailemin, arkadaşlarımın mutsuzluklarına sebep oldum. Benim için kötü bir tecrübeydi, yine de bu olaydan ders çıkardığımı sanıyorum.”

Aktardığım pişmanlık ifadeleri bayağı eski bir döneme ait. Ailesinden biri başkan, diğeri başkan adayı olmuş biri; kendisi de politikaya soyunduğu bir dönemde, hakkında çıkan “Sınavda kopya çekti” iddiası sonrası bu özrü yayımlamıştı.

Senatör olabildi, ama gönlünden geçtiği, ailesi de zorladığı halde başkan adayı olamamasının sebeplerinden biri de budur: Okulda kopyacılığı.…

Üniversitede ilk sınıfta İspanyolca dersinin sınavına kendi yerine bir başkasını sokmuş, fark edilince okuldan tard edilmiş. Sonraki iki yılını askerlikte geçirip döndüğünde yeniden sınavı kazanınca aynı üniversiteye kabul edilmiş…

Bu olay ABD’de geçiyor. O kişi John ve Robert Kennedy kardeşlerin küçüğü Edward Kennedy.

Aslına bakılırsa daha basit bir cezaya çarptırılabilecekken, okulu -Harvard- politikacı bir aileden geldiği ve kendisi de aynı makamlara aday olabileceği için en ağır cezayı kesmiş.

Kamu hizmetine talip olanların geçmişlerinde kopyacılık gibi bir kara leke bulunmaması gerekir.

Başka bir ülkede geçen bu eski olayı şu sıralarda hatırlamamın sebebi, katıldığı son dört seçimi kazanmış, halen ülkemizin en büyük kentinin belediye başkanı olan Ekrem İmamoğlu’nun üniversite diplomasının nicedir tartışma gündemini işgal etmesi…

İmamoğlu yapılacak ilk seçimde muhalefetin cumhurbaşkanı adayı olacağını şimdiden açıkladı.

Diploması sahteyse, anayasaya göre cumhurbaşkanlığı için yüksek okul mezunu olmak gerektiğinden, bu amacını gerçekleştirmesi mümkün değil.

Peki, diploması sahte mi?

Gündeme ilk geldiğinde konu ‘sahte diploma’ ekseninde tartışıldı, ancak tartışma ilerledikçe ortaya çıkan gerçeklerden elinde kapı gibi bir diploma olduğu anlaşıldı.

Şimdi, tartışmanın yönü, kendisine diploma veren İstanbul Üniversitesi’ne (İÜ) giriş sürecinde usulsüzlük yapıldığına kaydı. Kıbrıs Girne Amerikan Üniversitesi’ndeki (GAÜ) kaydını, birinci sınıftan sonra, yatay geçişle İÜ’ye taşımış. Oradan da mezun olmuş…

İddia “Diploması sahte” iken, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından sonradan “Resmi belgede sahtecilik” haline dönüştürülmüş…

Usulsüzlük nerede?

Denildiğine göre, o yıllarda GAÜ’nün denkliği YÖK tarafından tanınmamaktaymış…

İyi de, konu ilk ele alındığında, YÖK, işlemin usule uygun olarak yapıldığı, açılan bir yatay geçiş imkanını İmamoğlu ile birlikte 79 kişinin daha kullandığı raporunu ilgililere ulaştırmış…

İÜ Rektörlüğü ve ilgili fakülte dekanlığı da 2020’de konuyu raporlaştırmışlar…

Konu o zaman kapanmalıydı, değil mi?

Hayır. Başsavcılık şimdiki YÖK yönetimi ve İÜ Rektörlüğünden yeniden rapor istiyormuş…

İyi de, usulsüzlük var olsa bile, yapan İmamoğlu değil ki; devletin kurumları…

İmamoğlu hakkında, cezayla sonuçlanırsa kendisini ‘siyasi yasaklı’ haline getirip adaylığının önünü kesmeye yarayacak, biri konuşmasında ‘ahmak’ sözcüğünü kullandığına dair olmak üzere dört de dava var.

Dava yoluyla ‘siyasi yasaklı’ mı olsun, yoksa ‘sahtecilik’ iddiasıyla diploması iptal edilerek mi?

Son kavşakta tartışma bu zeminde devam ediyor.

Araya ağız sulandırıcı ilginç ayrıntılar da girmedi değil.

Yatay geçiş başvurusunda kefil olarak ismi geçen hemşehrisi bir önemli politikacıdan hareketle Mason ve Rotaryen gruplarının gölgesi de tartışmalara katılmış bulunuyor.

O sıralarda henüz 20 yaşına girmemiş bir gençti Ekrem İmamoğlu, ama olsun, bu ayrıntılara okurlarını boğan kalemler açısından amaç kafaları karıştırmak…

28 Şubat döneminde de, YÖK, sonradan AK Parti’de önemli bir bakanlığın başına getirilmiş bir bilim insanının ‘profesör’ unvanını iptale kalkmıştı.

Muhalif kalemler, o günlerden başlayarak bugüne, YSK’nın aksine kararına rağmen, üç dönemdir ülkenin cumhurbaşkanlığına seçilmiş Tayyip Erdoğan’ın diploması için ‘sahte’ iddiasını tekrarlayıp duruyorlar.

Şimdiye kadar yazdıklarımı, önceki akşam Ekrem İmamoğlu’nun konuğu olarak katıldığım İstanbul’daki farklı inanç grupları temsilcilerinin ağırlandığı iftar programını izlerken düşündüm.

Birbiri ardına mikrofonu alan değişik dinlerden ruhani liderler ile Müslüman cemaatlerin temsilcileri, belediyenin kendilerine dönük hizmetlerinden duydukları memnuniyetleri paylaştılar.

Uzun ilahiler, öncesinde Kur’an tilaveti ve vaktin geldiğini bildiren ezanla iftar karşılandı.

Dualar… Dualar…

Erdoğan’ın 1994’te İstanbul’a belediye başkanı olduğunda başlattığı Ramazan’a saygı uygulaması, İmamoğlu döneminde de aynen devam ediyor sizin anlayacağınız…

Cumhurbaşkanı Erdoğan da İmamoğlu’nun hayr-ul halef olma gayretinin herhalde farkındadır.

YORUMLAR (153)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
153 Yorum
  • Abidin,Kara / 15 Mart 2025 02:28

    İMAM oğlu,kalecilik yaptığı yıllarda şikeli goller, yemiştir bu yediği gollerde araştırılıp iptal edilmelidir.
    İMAMOĞLU ana okuluna giderken içtiği Sütü dökmüştür bu sütün parasında derhal kendinden tahsil edilmelidir.
    İMAM oğlu askerde üniformasının üst düğmesi açık şekilde komutanı tarafından uyarılmıştır,tezkeresinin iptal edilmesi gerekir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hakan / 15 Mart 2025 00:37

    Hafıza yı beşer nisyan ile malüldür. AKP'nin ilk kongresinde RTE bugun tek adam doneminin bittigi gundur demisti, sonra defeatle politikaci dedigin omurgali olur dedi. Bugun ki duruma bakinca insan dustugu duruma aciyor. Ama kendi dusen aglamaz, her koyun da kendi bacagindan asilir, zulme rizada zulumdur. Hadi o ogun dediginin tersini yapsada elinde saltanat gibi guc var, onun zehirli ama tatli meyvesini yiyor. Peki muslumanlar siz bu nalinci keseri sisteme nicin destek verirsiniz?

    Yanıtla (3) (0)
  • Nn tursu / 14 Mart 2025 14:40

    Sayın koru o yatay geçişi etik buluyormu sunuz

    Yanıtla (2) (12)
  • Ali / 14 Mart 2025 22:16

    Yatay geçiş her zaman her yerde vardır. Yasalara (o günün mevzuatına) uygunsa herhangi bir usulsüzlük yoksa yatay geçişler niye etik olmasın ki.

    Yanıtla (5) (2)
  • Okur / 15 Mart 2025 00:11

    turşu, tayyip in üniversiteden bir arkadaşı, bir fotoğrafı, bir anısı herhangi bir dersin not puanı vs. olmamasını mantıklı buluyor musun, kendini etik buluyor musun.

    .

    Yanıtla (1) (1)
  • Sarar / 14 Mart 2025 21:43

    Hepimiz herhangi bir yere herhangi bir şey için başvuru yapmışızdır. Farzedelim ki bu başvurulardan birinde düşünmediğimiz bir eksikliğimiz olduğu halde kurum da bunu gözden kaçırdı, başvurumuzu kabul etti ve bunu mal, hizmet, herneyse hak olarak bize verdi. Sahtekarlık yaptığımızı hangimiz kabul ederiz?

    Yanıtla (1) (2)
  • Mehmet Belen / 14 Mart 2025 20:56

    Fehmi beye sonuna kadar katılıyorum,koskoca ABD devlet başkanı geçmişinde kopya çekmiş diye önünü tıkamamışlar.
    Bizdeki AKP zihniyeti hiçbir yeri tutturamayan 12 bin sterline Kıbrıs'ta okula giden sonrada usulsüz yatay geçiş yaptı diye pırlanta gibi adamın önünü kesmeye çalışıyor.
    İstanbul'da neredeyse çözmediği sorun kalmayan Ekrem bey kıvrak zekası,muazzam idarecilik kapasitesi ile Türkiyeyi yönetip muasır medeniyet seviyesine getirecek tek adam.

    Yanıtla (3) (5)
  • Demokrasi. / 14 Mart 2025 09:35

    Yazının içinde ''Kıbrıs Girne Amerikan Üniversitesi’ bu kısım içimi çok acıttı. nasıl oluyor da Amerika devlet olarak tanımadığı. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde üniversite açabiliyor. Eyyy miliyetçi geçinenler. bunu hiç düşündünüz mü?

    Yanıtla (14) (6)
  • Erhan Güven / 14 Mart 2025 14:57

    Milliyetçilerin onu düşünmeye vakitleri yok çünkü onlar şimdilerde PKK terörist başını PKK kurucu önderi sıfatıyla barış elçisi yapma gayretindeler

    Yanıtla (15) (2)
  • A. Kar / 14 Mart 2025 17:30

    Amerika Kıbrıs'ta üniversite açmıyor. Bir iş adamı adında Amerika geçen bir apartmanda üniversite açıyor Kıbrıs Türk kesiminde.

    Yanıtla (4) (1)
  • Şahin İslam / 14 Mart 2025 20:13

    Birisi Girne Amerikan Üniversitesi açıyor, sen de AB Devleti neden yaptı diye soruyorsun. Bu Üni nin AB Devleti ile alakası olduğunu nereden anladın? Amerika kıtasında 20 tane devlet var. Karayipler hariç. Senin adın Temel mi, yoksa Dursun mu?

    Yanıtla (2) (2)
  • karar okuru - ... / 14 Mart 2025 06:06

    80li yılların başında, bir çok lise mezunu 6 ay kurs görerek bir üniversitenin eğitim fakültesini bitirmiş gibi öğretmenlik diploması alma hakkını elde etti. binlerce lise mezunu bir anda öğretmen oldu, öğrenciler yetiştirdi. imamoğluna uygulanan mantıkla, yök bu diplomaları da iptal etmelidir.

    Yanıtla (12) (2)
  • Okur / 14 Mart 2025 17:31

    Milli Eğitim Müdürlüğünde bir idarecisi bu kadar zamanda kabak bile yetişmez bunlar öğretmen oldu demişti.

    Yanıtla (2) (3)
  • S.D / 14 Mart 2025 17:22

    Yorumların çok az kısmı gerçekçi, geri kalanı ise acı ve nefret içeren akıldan yoksun yorumlar. Yazarın ABD den verdiği örnekten yola çıktığımızda şayet Ekrem İmamoğlu'nun İÜ'ne geçişte bir usulsüzlük varsa diploma hükümsüzüdür. Hukuken olmasa da !, kişisel ahlak vede toplumsal ahlak bunu gerektirir. Ancak görüyorum ki yorum yapanların önemli bir kısmı ahlaka pek de önem vermiyorlar. Onlarda intikam intikam derdindeler.

    Yanıtla (6) (9)
  • Tarihçi Okur / 14 Mart 2025 16:42

    Hiç lafı eveleyip gevelemeye gerek yok. Denklik yok. Yatay geçiş usulsüz. Bu durumda Diploma 'fake'. Kurultay nasıl organize edildiyse, diploma da o şekilde organize edilmiş. Benim tahminim üç vakte kadar İmamoğlu kaçar. Muhalefet adayı da Mansur Yavaş olur ama Erdoğan kazanır ve bir beş yıl daha başkan olur.

    Yanıtla (8) (21)
  • Esnaf Can / 14 Mart 2025 15:44

    Türkiye de kime yasak gelirse O siyasetçiler devamlı yükselmiştir. Merhum Erbakanın dört partisi kapatılmıştır fakat her kapatma davasında daha çok büyümüştür ve olayları çok iyi bilen Erdoğan eğer İmamoğlu’na uyduruk suçlarla ceza verdirirse bilsin ki İmamoğlu kesin olarak birgün Cumhurbaşkanı olur.

    Yanıtla (10) (2)
  • sami boztepe / 14 Mart 2025 15:40

    Sayın yazar olay senin basitçe geçiştirdiğin gibi değil. ABD de bir kopya çekme olayının okuldan atılmayla sonuçlandığını anlatıyorsun ama buraya gelince basite indirip geçiştirmeye kalkıyorsun. Konuyu bilenler madde madde hem üniversiteden hem kendisinden kaynaklanan bir sürü yalan beyan ve usulsüzlükleri yazıyor. Aklımızla alay etmeyin.

    Yanıtla (19) (15)
  • Kararlı / 14 Mart 2025 15:34

    Fena halde farkında. Daha önce üç defa yendiğinin de farkında. Bu farkındalık mahkemelere de yansımış durumda. Ama korkunun ecele faydası yok.

    Yanıtla (11) (2)
  • Okur / 14 Mart 2025 15:25

    AKP İmamoğlu karşısında perpirişan olmuş vaziyette.Acziyet içinde.Yakışıyor böyle devam etsinler.Koltuklarda gelip geçicidir, yaşamda.

    Yanıtla (13) (5)
  • akrebin gözleri / 14 Mart 2025 11:14

    E.İmamoğlu iktidar tarafından mutlaka durdurumalı.. Diploma/ yatay geçiş ve asılsız başka mazaretler türetilerek engellenmeli, Ön seçim bile yapılmamalı.. Bel altı tüm iftiralar atılmalı..C.B. asla olmamalı..İmamoğlu her mevkide engellenmeli..Yoksa birileri kaçacak delik arayacak..

    Yanıtla (35) (12)
  • Okur / 14 Mart 2025 11:34

    Trabzon da lise son sınıfta devamsızlıktan sınıfta kalmıştı. Okul müdürü devamsızlığı düzeltti dersem herkes inanır.

    Yanıtla (14) (2)
  • akrebin gözleri / 14 Mart 2025 15:19

    herkes olmasa bile %30 civarı kesin...

    Yanıtla (9) (0)
  • Abidin / 14 Mart 2025 09:36

    Abdülkadir Selvi yazmış, İmamoğlu'nun diploması iptal edilecek diye. Peki iptal edilirse ne olur?

    Yanıtla (2) (2)
  • Feridun / 14 Mart 2025 12:12

    Aynı dönemde yatay geçiş yapanların kümülesinin diploması iptal olur. Aaaa birisi de bakarki bizden! biri de var mış derler işin içinde ve konu alt komisyona havale edilirse şaşırmaz kimse:)))
    Vay yurdum vay ki ne vay eller gider yapay gezegene biz kaldık yaya yine:(

    Yanıtla (17) (0)
  • TURAN dan. / 14 Mart 2025 15:16

    Mansur yavaş 20/30 puan farkla gelir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Oğuz Ateş / 14 Mart 2025 14:54

    kennedy örneği pek uygun değil, çünkü abd'de üniversitelerde "onur sistemi" vardır, üniversitede sınava girerken bütün sınav kitapçıklarının ilk sayfasında "kopya çekmedim / çekmeyeceğim" gibi kişinin imza attığı bir "sözleşme" vardır, eğer kopya çekildiği anlaşılırsa okuldan ihraç edilmeye kadar bir sürü ceza verilebilir...
    bunun ötesinde imamoğlu'nun durumunda tartışılacak bir konu yok, diploma var, üstüne lisansüstü de var, problem varsa üniversitenin politikaları tartışılabilir o kadar...

    Yanıtla (2) (1)
  • Turgut / 14 Mart 2025 12:01

    İSTANBUL belediyesinin Ekrem başkan olmasıyla iftar ve islama yaklaşımının değişmediğini yazmışsınız. bilemem. . belkide şu anda takiyye yapıyordur. . hele bir BAŞKAN SEÇİLSİN, O ZAMAN CHP NİN İSLAM DÜŞMANI LAİKLİK ANLAYIOŞI DEVREYE GİRMEYECEKMİ? o zaman 28 şubat zulümleri başlamayacakmı? o zaman milli silah sanyii sona erdirilmeyecekmi? o zaman TOGG üretimi baltalanmayacakmı? o zaman kendi devlet ihaleleri mütahitliği emperyal uşaklarına verilemeyecekmi?

    Yanıtla (22) (48)
  • Erhan Güven / 14 Mart 2025 14:53

    Siz müneccimmisiniz? Daha olmamış ve yaşanmamış olayları olacakmış gibi söylüyorsunuz.Haklısınız RTE de ilk başlarda böylemiydi? Adaletli bir lider değil miydi?

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 14 Mart 2025 14:53

    acaba cumhurbaşkanı erdoğan seçimi kaybederse devletimiz yıkılır mı? bir başka babayiğit bu ülkeyi yönetemez mi? ne bu ille de ben ille de ben çılgınlığı. bizim politikacıları koltuklarıyla beraber gömeceksin. bir türlü bırakmak istemiyorlar.

    Yanıtla (9) (1)
  • Cemal Kutlu / 14 Mart 2025 14:14

    Merhaba yılların hatta hiç bir yazar-çizer hatta siyasetçinin eskitemediği Fehmi bey,
    Yazınızı okurken "...düşündüklerim"'i de size arz ediyorum(beni dinlemeyecekleri için); içimizde, dışımızda, bireysel ve toplumsal alanda sayılamayacak kadar sorunlar varken; daha önceleri "Başörtüsü" şimdilerde de "diploma"... "Bindik bir Alamete- Gidiyoruz kıyamete"... Özetle çözüm: TBMM'DE bir maddelik yasa " C.B. adayı olmak için T.C. yurttaşı olmak yeterlidir." Saygılarımla,

    Yanıtla (0) (5)
  • Hasan / 14 Mart 2025 13:50

    Siz hangi inanç grubunu temsilen iftar programına katıldınız acaba?

    Yanıtla (9) (18)
  • Ali ÇTİN / 14 Mart 2025 13:12

    Müslüman cemaatinin temsilcisi olarak Diyanet İşleri Başkanı çağırılmadı mı? Tabii çağırılmamıştır.Çünkü İmamoğlu O nu hiç sevmez.

    Yanıtla (7) (27)
  • Eren / 14 Mart 2025 12:40

    Hukuk olmayınca, durum ortada !

    Yanıtla (14) (0)
  • Rıza / 14 Mart 2025 12:14

    Yorumlara bakıyorumda yazıklar olsun bu kader partizanlık olmaz tam bir kul hakkı var ortada, adam müracaat etmiş devlet kabul etmiş adam gelip istanbula üç yıl üniversiteyi okumuş diplomasını almış onunla beraber 79 genç daha . Kul hakkını yemeyin kul hakkı yemek dinsizliktir yandaşlık uğruna abartmayın

    Yanıtla (21) (3)
  • Yalçın / 14 Mart 2025 11:55

    Diploma üzerinde "GİZLi" diye yazmaz. Sayın Cumhurbaşkanımızın da diplomasını görmekde mahzur var mıdır?

    Yanıtla (28) (3)
  • M. Kaya / 14 Mart 2025 11:49

    İyi de, usulsüzlük var olsa bile, yapan İmamoğlu değil ki; devletin kurumları… Komedi gibi... Tebrikler sayın yazar...

    Yanıtla (17) (7)
  • okur 41 / 14 Mart 2025 11:00

    Yapılan hukuksuzluklar gösteriyorki korku dağları sarmış. Yani dürüstçe bir yarışta kazanamayacaklarını kabul etmişler. Halk gerçekleri gördü artık, kararını verdi. Bu düzeni değiştirmek için alternatiflerine fırsat tanıyor. Gidecekler, ne yaparlar ise yapsınlar gidecekler. Halk desteği olmayan hiçbir yönetim kalıcı olamaz.

    Yanıtla (29) (6)
  • VAKIA / 14 Mart 2025 10:39

    Başında "SIYASAL" sıfatı olan her değeri kirletmiş bir toplumuz vesselam...
    Siyasal İslamcı tanımı da bunlardan sadece biri...
    Siyaseti "HERŞEY MÜBAH" şeklinde anlayan, uygulayanların siyaseti elegeçirdikleri bir ülke...

    Aziz Nesin'in resmimizi çizdiği-canlandırdığı romanlar, filmler, tiyatrolar bize hep SİYASET ve SIYASETÇİYİ anlatıyor...

    Yanıtla (12) (1)
  • HAYRETI MUCIP / 14 Mart 2025 10:24

    Yaklaşık 40 sene kadar önce, bir yaz günü, amiri olduğum kurumun bahçesinde ağaçların altında, personele bir iftar yemeği verdim, ancak yemeğin parasını herkes cebinden ödedi, kurumdan herhangi bir katkıda bulunmadım.
    Personelin büyük bir çoğunluğu , bu uygulamaya karşı çıktı ancak sonuc değişmedi!
    Ben onlara şöyle cevap verdim ,
    -- Ben devlete yani bütün millete ait parayla sizlere iftar yemegi veremem , yetkim olsa bile öbür dünyada hesabını veremeyeceğim bir işe alet olmam !

    Yanıtla (32) (2)
  • o aslan / 14 Mart 2025 09:58

    Güneş balçıkla sıvanmaz desem yetermi.

    Yanıtla (4) (1)
  • Ferda / 14 Mart 2025 09:47

    Kısır çekişmeler TR’ye yakışmıyor:( AB’ye girme dönemindeyiz. Batı ile yeni bir yola girdik siyasetçi avam da kalmak için ısrarda devam ediyor:(
    CB nın diploması tartışıldı (edevletten diplomanın sureti çıkarılıyor şimdi).
    Yeni açılan (Kıbrıs ta) paralı üniversite bizim üniversiteye yatay geçiş yapmışlara yüzyıl geçmiş hesap soruluyor (yurtdışından gelenler sınavsız giriyor bazı yerlerde)
    Yani bu işler out oldu eski modaya göre:))

    Yanıtla (8) (1)
  • Abbas / 14 Mart 2025 00:55

    Reis ondan korkuyor. Bu insan selinin önünü uyduruk zorlama hukuku guguk yaparak kesmeye çalışıyor. Ekrem bu saatten sonra CHP ve DEM i denklem den çıkartmalı. İmamlık büyük sermaye kıymetini bilmeli cemaati coğaltmalı. Artık dindar ve milliyetçi limanlara doğru rotayı kırmalı.

    Yanıtla (32) (15)
  • Sabır / 14 Mart 2025 06:08

    Chp ve dem i denklemden çıkarırsa yüzde kaç oy alır sence. Dem olmasa istanbulu bile alamayacaktı. Karşılarında 20 yılın yorgunu, ekonomik krizden ciddi etkilenmiş bir iktidarı varken bu kadar zorlanıyorsa tek başına seçim kazanması mümkün mü sence.

    Yanıtla (1) (6)
  • Abidin / 14 Mart 2025 09:34

    CHP'liler ve Dem'liler inançsız mı? MHP'nin dmilliyetçi olduğunu mu düşünüyorsunuz? Apo'yu meclise getirelim diyen CHP mi? Bu ülkenin bana göre en vatansever partisi Chp'dir.

    Yanıtla (18) (1)
  • Hakikatin peşinde / 14 Mart 2025 09:27

    İmamoğlu, ikinci Erdoğan, tayip Erdoğan seçilmese dahi İmamoğlu Erdoğan'ın misyonunu devam ettirecek.

    Yanıtla (2) (6)
  • Karar Okuru / 14 Mart 2025 00:33

    Yanlis anlasilmasin, Imamoglu parlamenter sisteme donusten yana mi, degil mi? Bu konuda neden acik ve net bir aciklama yapmiyor? Eger parlamenter sisteme donus olmazsa mevcut sistem devam edecek demektir.. O zaman ne degisecek ki? Anayasa hemen degistirilemezse bile pratikte parlamenter sisteme donulebilir. Bu konuda hem Imamoglu, hem de CHP net taahutte bulunmalidir.

    Yanıtla (5) (26)
  • Okur / 14 Mart 2025 06:52

    Bu sistemde seçilmeli ki hesap vermeyenler hesaba çekilsin. Val varlıklarına el konulsun. On yıl hapsedilsinler. Kaçanlar diplomatik yollarla getirilsin. Ya da kaçtıkları yerlerde itlaf edilsin. Sonrasında gereği yapılır.

    Yanıtla (10) (0)
  • Okuyucu / 14 Mart 2025 09:24

    Parlementer sisteme mevcut sistemle seçilecek başkanın yetkisiyle düzeltmeler yapıldıktan sonra geçilmesi daha uygundur.Yoksa değişen birşey olmaz yazık bu ülkeye.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 14 Mart 2025 08:39

    Sn. Fehmi Koru’nun yazısını okumadan önce, Taha bey ve Ahmet beyin bu gazetedeki günlük yazısını okumuştum. Aklımdan geçen, ne yalan söyleyeyim, Ekrem İmamoğlu’nun ilk okuldan , yüksek lisans yapıncaya kadarki sınıf arkadaşlarından 2,3 kişi bulup, falanca derste kopya çekmişti… dedirtirlerse ne olacak? Fehmi beyin yazısının girişinde kopya çekme örneğini görünce, gülümsedim.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sever / 14 Mart 2025 08:35

    Bu tartışmada insanlar İmamoğlu lehine veya aleyhine tavır alıyor. Ancak, unuttukları bir gerçek var. Asıl gündemde olması gereken, cumhurbaşkanı adayı olmanın milletvekili adayı olabilmekten daha ağır şartlara bağlanması. Bu yüzden, seçilme şartlarında bir eşitsizlik ortaya çıkarılmış. Milletvekili seçiminde aranmayan bir şart ortaya konmuş. Herkes bunu kabullenmiş ve bu zaman içinde çok normal bir şey olarak kabul edilir hâle gelmiş.

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 14 Mart 2025 08:35

    Siyaset mertçe olmalı.

    Yanıtla (10) (0)
  • Okur / 14 Mart 2025 08:19

    Siz daha benim imamoğlu eleştirimi yayından korkuyorşunux cb onda n korkuyormuş!! Daha neler yayınlasansıza benim yazımı küfür yok hakaret yok

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖZCAN ŞAHİN / 14 Mart 2025 07:56

    GÜNAYDIN MUTLU SABAHLAR ne yaparsa yapsınlar imamoğlunun önünü kesemiyecekler tıpkının aynısı gibi EFENDİM

    Yanıtla (2) (0)
  • Necmi Cetin / 14 Mart 2025 07:23

    Bu ülkenin bir kere
    ORD.prof. Dr. ALI Fuad Başgil gibi bir insanı ta 1960'larda getirmiş olması gerekir di.

    Gelelim 2023'lere
    Bugünlerde Rahmetli Barış Manço 'yu başkan yapmalı idi.
    2038 ne olur ?
    Böyle gelmiş böyle gidemez.
    Anasından emdiği sütün içine kadar ince elenmelidir.
    Vesselam

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okurunuz / 14 Mart 2025 03:51

    İmamoğlu’na ceza verilirse daha çok meşhur ve Dünyaca mağdur olmuş bir Mandela olarak karşımıza çıkacak ve İmamoğlu Cumhurbaşkanı olana kadar bu süreç devam edecektir. Erdoğan kendine güveniyorsa hodri meydan diyerek İmamoğlu ile mertçe yarışmalı yoksa bu iş daha çok su götürür.

    Yanıtla (47) (9)
  • Korku / 14 Mart 2025 03:21

    Mesele İmamoğlu’na din konusunda güvenmemek değil. 20 yılı aşan saltanatın düşmesi.

    Yanıtla (39) (7)
  • Karar Okuru / 14 Mart 2025 00:46

    Madem bunları İmamoğlu'nun iftarında düşündünüz, onun "ben üniversite arkadaşlarımla miting yaparım, o tavla oynayacak bir kişi bulamaz" dediğini neden atlıyorsunuz?

    Yanıtla (41) (6)
  • Bahattin ŞEKER / 14 Mart 2025 00:44

    CHP eski genel başkan yardımcısı nın ifadeleri şöyle: "Şu anda Ekrem Bey yüzyıllık bir partinin her şeyini belirleyen vaziyette. Genel başkanı belirledi, parti meclisi üyelerini de belirledi, şimdi cumhurbaşkanı adayını da belirlemek istiyor. Bir şey kalmadı geriye. Parti organları zaten çalışmıyor." E bu durum tek adamlık olmuyormu? Demokrasi nerede?

    Yanıtla (19) (51)
  • Ahmed 61 / 14 Mart 2025 00:31

    "Usulsüzlük var olsa bile yapan İmamoğlu değilki; devletin kurumları"Şimdi bu tesbite ne diyecekler?

    Yanıtla (33) (8)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 14 Mart 2025 00:23

    Devleti idare edenler, çalışanların veya vatandaşların yolsuzluk ve usulsüzlük yapmalarına göz yumar. Zamanı geldiğinde ihtiyaç olduğunda bu kullanılarak istenen kişiler tasfiye edilir veya tasfiye tehdidi ile istenen işler yaptırılır. Bu manada bu gün devlette önemsenmeyen bu usulsüzlükler sorun edilse devlet çalışanlarının yarısı bir günde tasfiye edilir.

    Yanıtla (17) (1)